de Goedlopende Praktijk | een pratijk vol cliënten waar je energie van krijgt

de Goedlopende Praktijk

een praktijk vol cliënten waar je energie van krijgt

Je doet ontzettend gaaf werk: je mag mensen van heel dichtbij meemaken en ze begeleiden naar een mooier en klachtenvrij leven. Als je zoveel kunt betekenen voor je cliënten, wil je het liefst zo veel mogelijk mensen bereiken.

Dus je wilt een volle praktijk.

Alleen hoe je dat voor elkaar krijgt heb je nooit geleerd op je opleiding.

Herken je dit:

  • Je hebt niet genoeg klanten,
  • De ene week zit je vol, maar de volgende week heb je bijna niemand,
  • Je hebt al van alles geprobeerd zonder resultaat,
  • Google Ads kosten teveel geld en leveren te weinig op,
  • Facebook advertenties geven geen resultaat,
  • Er is teveel concurrentie in je omgeving.

Dan ben je toe aan een marketingsysteem wat voor jou werkt.
 

Effectieve marketing

Je doet al van alles aan marketing, hebt genoeg geld uitgegeven aan advertenties, en nu ga ik je zeggen dat je een nieuw marketingsysteem nodig hebt?

Het probleem is meestal niet dat je niet genoeg aan marketing doet, maar dat je nooit geleerd hebt hoe je het effectief doet.

Waar het meestal in zit is een van deze punten:

  • Je hebt niet geleerd hoe je vreemden verandert in vrienden en vervolgens in cliënten,
  • Je krijgt geen bezoekers op je website,
  • Je hebt een heel mooie website laten maken, maar je bezoekers worden geen cliënten,
  • Je bent niet genoeg zichtbaar op de juiste manier,
  • Je toekomstige cliënten hebben nog niet door dat ze je nodig hebben,
  • Je hebt advertenties geplaatst zonder een effectieve strategie,
  • Je weet niet voldoende aan te sluiten op de behoefte van je toekomstige cliënten om ze te overtuigen bij jou te komen.

Hoe zou het zijn als je deze kennis wel had? Beter nog, als je een systeem kon inzetten wat automatisch elke week voor nieuwe ideale cliënten zorgt?
 

Marketing die vóór jou werkt

In deze training leer je een manier van marketing die mensen aanspreekt in hun behoefte. Die ze laat zien welke waarde jij biedt en waarom ze naar jou moeten komen.

Een systeem wat je alleen in het begin tijd kost om op te zetten, maar wat daarna automatisch elke week nieuwe ideale cliënten aantrekt.

Marketingplan voor een goedlopende acupunctuur praktijk

Direct Aanmelden

Wanneer: maandag 5 oktober
Tijd: 10.00u tot 17.00u.
Waar: Alkmaar
Investering: € 249,- inc btw

Als je je voor 1 april aanmeldt betaal je slechts € 149,- inc btw.

Wat je leert

In deze training leer je een marketingsysteem wat voor jou werkt.

Je leert niet een one-size-fits-all systeem, maar we maken het samen op maat voor jouw praktijk.

Aan het eind van de dag:

  • heb je helder wie jouw ideale cliënten zijn,
  • hoe je je ideale cliënten kunt aanspreken in hun behoefte en kunt laten zien wat jouw waarde is,
  • weet je waarom sommige advertenties heel goed werken en andere juist totaal niet,
  • heb je een marketingplan wat past bij jou en je praktijk,
  • heb je een marketingplan wat makkelijk uitvoerbaar is,
  • en wat automatisch voor nieuwe klanten zorgt,
  • zonder dat je elke week een blog hoeft te schrijven, dagelijks 5 social media posts moet plaatsen en een fortuin aan advertenties uitgeeft.

Voor wie

Deze training is voor acupuncturisten die nog geen volle praktijk hebben. Die meer impact willen maken door meer mensen te helpen/begeleiden.

De manier van marketing die je leert werkt alleen als je ook echt een verschil wilt maken in het leven van je cliënt.

Als je alleen maar op zoek bent naar een marketingtrucje waarbij je zoveel mogelijk geld kunt verdienen zonder waarde te bieden, dan is deze training niet voor jou geschikt.

De acupuncturisten met wie ik werk zijn gericht op het maken van een positieve impact in het leven van hun cliënten.

0 %
van je toekomstige cliënten
weet niet wie jij bent

Jouw cliënten hebben je nodig

Alleen weten ze dat nog niet

Hoe vaak kom je niet iemand tegen die je in geuren en kleuren verteld waar hij last van heeft, bij welke fysiotherapeut, psycholoog, huisarts en specialist hij al is geweest, maar die nog nooit gedacht heeft aan acupunctuur?

Of misschien dachten ze wel aan acupunctuur, maar niet aan jou? En zijn ze uiteindelijk bij een acupuncturist terecht gekomen die helemaal niet gespecialiseerd is in hun type klacht.

Tijd dus, om te zorgen dat ze je weten te vinden.

Gezien worden

Weet je wat het lastige is. Als je nu een advertentie zou plaatsen in het lokale sufferdje, dan zouden ze die niet eens lezen. We zijn zo goed geworden in het negeren van advertenties dat de meeste advertenties helemaal geen zin hebben.

Weet je zelf nog de laatst keer dat je op nu.nl of een andere nieuwssite gekeken hebt, welke advertenties er toen naast de tekst stonden? Nee, niemand weet dat nog.

We zijn continu gefocust op onze eigen dingen. En alles waar niet onze focus op ligt, wordt volledig genegeerd.

Dus dan wordt het erg lastig om te zorgen dat je toekomstige cliënten jou gaan vinden, toch?

Aansluiten bij je cliënt

Het leuke is dat het helemaal niet moeilijk is om op te vallen. Je moet alleen wel weten waar je cliënt aan denkt. En om even heel eerlijk te zijn. Hij denkt niet aan jou, en ook niet aan acupunctuur.

Hij denkt aan waar hij last van heeft.

Dus als je een advertentie voor acupunctuur zou plaatsen, leest niemand die. Behalve de andere acupuncturisten bij jou in het dorp.

Maar als je een advertentie plaats over rugklachten, dan heb je zijn aandacht wel.

Hij is nu bereid om jouw advertentie te lezen. Nu alleen nog zorgen dat hij overtuigd raakt van jouw waarde voor hem en je belt voor een afspraak.

Wat je doet is niet interessant

Alleen dan moet je geen advertentie zetten waarin je vertelt dat je acupunctuur doet. Dat je al zoveel jaar ervaring hebt, dat je een gezellige professionele praktijk bent, dat je gespecialiseerd bent in allerlei verschillende klachten…

Dat boeit je cliënt allemaal niet. Die heeft maar één vraag: Ga jij me van mijn rugklachten afhelpen?

Het enige doel van je advertentie is om te zorgen dat je cliënt precies die informatie krijgt die hij nodig heeft om te besluiten een afspraak bij je te maken.

Opvoeden van je cliënt

En daar zit het hem in. Hoe zorg je dat je cliënt begrijpt dat hij jou nodig heeft? Bijvoorbeeld: Zolang je cliënt er van overtuigd is dat zijn rugklachten 100% fysiek zijn, zal hij nooit een traject gaan volgen waarbij je met zijn stress aan de slag gaat.

Je cliënt weet vaak niet wat zijn echte probleem is.

En zolang hij alleen zijn symptomen helder heeft, maar niet de oorzaken onderkend, zal hij ook geen therapie starten gericht op die oorzaken.

Daarom verkopen massages en diëten zo goed.

Een duidelijke en directe aanpak van de symptomen… Zolang je cliënt niet weet dat er meer nodig is, zal hij ook niet meer gaan doen.

Marketing die aansluit, opvoedt en overtuigt

Hoe doe je dit alles in een enkele advertentie, in een flyer of op een websitepagina?

Het begint met weten wie je wilt bereiken. Beseffen wat hun probleem is, hoe ze denken, wat ze wel weten en wat ze niet weten, wat hun behoefte is…

En vervolgens de juiste woorden gebruiken om hier op aan te sluiten. Ze te geven wat ze nodig hebben zodat ze begrijpen wat hun echte probleem is en welke oplossing daar het best bij past.

Dát is de basis van deze training.

  • Je leert waarom je niet iedereen wilt hebben in je praktijk,
  • Je krijgt je ideale cliënt helder,
  • Je leert aansluiten op je ideale cliënt,
  • We maken een marketingplan wat past bij jou en jouw praktijk,
  • Je leert hoe je een advertentie/flyer/websitepagina maakt die je cliënt aanspreekt, opvoedt en overtuigt,
  • En hoe je dit in een systeem giet wat automatisch voor jou werkt.

Leer je toekomstige cliënten aan te spreken, aan te sluiten en te overtuigen:

Bas heeft me laten beseffen dat ik niet alleen zorgverlener ben, maar ook ondernemer. Nu durf ik mezelf ook zo neer te zetten en merk ik dat ik veel makkelijker en meer bereik.”
Mariska Mooren
Rug-netwerk
Bas heeft mij heel duidelijk gemaakt te denken als een klant. Wat maakt de aangeboden dienst waardevol? Hoe benader je nieuwe mensen, en hoe verander je hen in cliënten.
Michel Punte
Fysiotherapeut

Mijn verhaal

“Ik geloof dat we veel meer kunnen dan we denken. Als we in onszelf durven te geloven en de beperkende overtuigingen van onszelf en anderen loslaten kunnen we alles bereiken wat we dromen.

Het is mijn missie om je te helpen jouw positieve impact te vergroten. Door jou te helpen steeds meer waarde te bieden aan steeds meer mensen. En op die manier ook steeds meer waarde te ontvangen.”

Na meerdere bedrijven gehad te hebben, succes gekend te hebben en ook een faillissement meegemaakt te hebben, weet ik als geen ander hoe moeilijk ondernemen soms kan zijn. Ik ben geen geboren ondernemer. Mijn eerste praktijk had 4 cliënten in een heel jaar.

Sinds die tijd heb ik mij steeds ontwikkeld en geleerd van de beste  marketing- en business-strategen ter wereld. Ik heb in de tussentijd meerdere praktijken gehad, een eerstelijnszorgnetwerk opgezet en een gezondheidscentrum neergezet waar we een nieuwe manier van werken in de eerstelijn hebben geïntroduceerd.

Oh ja, en ik ben ook tussendoor failliet gegaan 🙂

In mijn huidige praktijk voor acupunctuur en coaching mag ik cliënten ontvangen die van Rotterdam tot Nijmegen naar Alkmaar komen voor de Aser-methode. Ik heb een goedlopende praktijk en ben bezig dit als franchise uit te rollen door heel Nederland, om zo nog meer mensen te kunnen bereiken.

Wat ik wil zeggen is dit: Ook voor jou mogelijk is om een praktijk neer te zetten die waardevol is voor je cliënten, je omgeving én voor jou.

Het enige wat je hoeft te doen, is te investeren in jezelf.

Leer hoe je meer impact en meer omzet maakt

Ik had net mijn eigen bedrijf als dierenfysiotherapeut gestart en mijn kennis over ondernemen en marketing was een lachertje. Bij Bas leerde ik anders naar mijn bedrijf kijken, kon mijn doelgroep ineens verhelderen en kreeg nieuwe inzichten waarmee ik verder kon.​
Rianne Engel
Fit4Riding
Bas is een goede businesscoach die weet waar hij het over heeft, o.a. omdat hij zelf het pad bewandeld heeft. Hij is eerlijk, altijd zichzelf en laat je helemaal in je waarde als mens en als ondernemer.
Ilaria Caputo
Colours of Happiness

Geen standaard aanpak

Jij bent anders, dus je marketing is ook anders

Hoe vaak heb je op facebook wel niet een advertentie gezien van weer een businesscoach die je gaat helpen aan heel veel klanten die ook nog eens de hoofdprijs aan je gaan betalen…

Zal ik je een geheim verklappen, de meeste van hen hebben nog nooit een gezond bedrijf opgezet. Ze zijn heel goed in het doorverkopen van kennis. Kopiëren heel goed wat hun eigen businesscoach uit Amerika ze geleerd heeft.

De vraag is:

Werken al die trucjes ook in JOUW praktijk?

Het probleem met standaard trucjes, is dat jij niet standaard bent.

Je kunt ervoor kiezen om standaard trucjes te leren van iemand die nog nooit een praktijk voor acupunctuur gehad heeft. Of je kunt ervoor kiezen om een marketingplan op maat te krijgen en te leren van iemand die al meerdere succesvolle bedrijven heeft gehad en die nu een heel goedlopende acupunctuurpraktijk heeft.

Ik hoef niets te bewijzen, ik heb niets te verbergen. Ik doe gewoon waar ik gelukkig van wordt 🙂

En inmiddels heb ik het grote genot dat ik op die manier ook heel veel andere mensen gelukkig mag maken.

Je bedrijf is geen doel op zich, het is een middel om je ideale leven mogelijk te maken.

Praktische informatie

Ik zie je graag in ons mooie Alkmaar voor de training “de Goedlopende Praktijk – een praktijk vol cliënten waar je energie van krijgt”.

Aangezien we individuele aandacht en ruimte voor je vragen belangrijk vinden, hebben we een beperkt aantal plaatsen, dus meld je aan voor we vol zitten:

Wanneer: 5 oktober,
Tijd: van 10:00u tot 17:00u,
Locatie: Alkmaar,
Investering: € 249,- inc. btw (205,79 ex),
Als je je voor 1 april aanmeldt, betaal je slechts 149,- inc btw

Inclusief Lunch (vegetarisch) en Koffie en Thee

Ik kom naar de training:

Veel gestelde vragen

Laat ik eerst vragen wat die trainingen je opgeleverd hebben. Als je al vol zit met je praktijk, heb je deze training niet nodig.

Als je behoefte hebt aan meer cliënten, kan het zijn dat die andere training niet gericht genoeg was op jouw situatie. Heel veel businesscoaches leren je standaard trucjes die misschien helemaal niet aansluiten op jouw situatie.

Bovendien is het nog maar de vraag of ze ons vakgebied goed genoeg begrijpen? Hoeveel ervaring hebben zij met het opzetten van een goedlopende praktijk acupunctuur?

Deze training is specifiek voor acupuncturisten, wordt gegeven door een succesvolle acupuncturist en we maken een persoonlijk marketingplan op maat.

We werken met verschillende locaties samen. Afhankelijk van het aantal deelneemers kiezen we voor een bepaalde locatie. Alle locaties zijn altijd goed bereikbaar met openbaar vervoer en met de auto.

Deze training is specifiek gericht op het opzetten van een bloeiende acupunctuur praktijk. Natuurlijk zijn heel veel principes die je leert ook geldig voor het opzetten van een andere praktijk, maar de focus ligt volledig op de acupunctuur.

Ook de praktijkvoorbeelden, doelgroepbeoordelingen en het marketingplan zijn volledig gericht op de acupunctuurpraktijk. Wil je weten of het toch ook voor jou geschikt is, neem dan contact met ons op.

Vrij Leven draait op SYS Platform SYS Platform - Platform voor Coaches & Opleiders